Tisztelt Látogató,
meglepetten köszöntöm honlapomon, hiszen már egy autót se hirdetek, Ön mégis itt van. Ezúton értesítem, hogy a kereskedést bezártam.
Ilyenkor mindenkinek az jut az eszébe, hogy vagy tönkrementem vagy valaki nagyon szeretne engem megtalálni. Nem, egyik sem. Egyszerűen elfáradtam az autókereskedelembe. Nem csoda, az autók 2010 óta minősége, tartóssága, megbízhatósága csökken (nőtt a meghibásodási hajlandóságuk 😊), a magyar vásárlói igények, elvárások viszont folyamatosan emelkednek.
2008-ig nem kellett egész nap utazni, sokan jöttek és felajánlották az autójukat készpénzes megvételre. Tudták, hogy így kevesebbet kapnak a piaci árnál, de azt azonnal. Ezek még nem a tervezett avulás égisze alatt készült autók voltak, csak ki kellett válogatni a normálisat. Nem be szerették volna számíttatni egy szebbe, jobba, fiatalabba, egyszeren csak eladó autók voltak. És ahogy megvettük, pár perc múlva kint volt az árcédula és ha valakinek egy óra múlva megtetszett, már vihette is haza. Na ilyen már nincs. Ha erre várnék, akkor éhes maradnék. Évente 1-2 ilyen autót lehet kifogni.
Elég volt az állandó javításokból (nem összetévesztendő a karbantartással és a kopó alkatrészek cseréjével), és hogy miért csak én javíttassak, a jelenlegi tulajdonosok (tisztelet annak a 10-20% kivételnek) miért nem. Inkább intéznek rá kamu műszakit, összevárják a problémákat és majd a végén megpróbálják beszámíttatni. Ja, de annyiért nem adom oda…
Nem szeretnék „gazdasági totálkáros” autókkal foglalkozni, amik annyira elhanyagoltak, hogy a reális piaci értékének aránytalanul nagy részét kellene rákölteni, hogy egy elfogadható állapotba kerüljön. És ha valaki be akar számíttatni egy ilyet, akkor ne kelljen vitatkoznom, hogy kösz, én ilyet nem.
Nem szeretnék időpontokért könyörögni a hatóságoknál (mert bizony másfél-két hónapra adnak időpontot külföldről hozott autó honosítására) vagy adni egy neppernek 100.000 (!) Forintot és akkor megvan 3 nap alatt. Neki miért adnak 3 napra időpontot? Vagy inkább mennyiért?
Nem szeretnék állandóan kereket pumpálni, akksit tölteni, autót mosni és a sumák eladók szennyesét mosni (eltitkolt taxik külföldről, visszapörgetett órák, stb).
Részletesen a Rémtörténetek menüpontban.
Mikor folytatnám?
- ha lennének hagyományos, egyszerű motoros, megbízható max 8 éves eladó autók (ilyen már alig van. Ha mégis, nem adják el. Ha mégis, megveszi a szomszéd/haver/ismerős).
- ha nem kellene külföldre menni 357 Ft-os Euroval és másfél hónapot várni a Közlekedési Hatóságra. Vagy fizetni a gyors ügyintézésért… (okosba’).
- Ha a vevők tényleg belátnák, hogy használt autótól nem szabad azt elvárni, mint egy újtól. Az egyéves autó tényleg legyen újszerű, nem karcos, nem festegetett. De egy tízévestől nem lehet elvárni.
- Ha a tulajdonosok hajlandók lennének az autóikat karbantartani. Még a 15 évest is. Érdemes megnézni a bevásárlóközpontok parkolóit, tiszta olaj az összes. Miért kell megijedni egy 25-30.000 Ft-os javítástól? Akinek van autója, annak egy ilyen összeg bele kell, hogy férjen. Nem az alufelnit kell megvenni a frissen vásárolt autóra, nem az a legfontosabb.
Ezúton köszönöm korábbi ügyfeleimnek, akik mindezt értették, megértették, remélem, alapvetően mindenki egy korához képest jó állapotú autót vett tőlem, a műszaki hibák egy lehetséges minimális, elfogadható szinten maradtak (mert biztos, hogy voltak). Igyekeztem olyan autókkal foglalkozni, amik nem eleve elhibázott konstrukciók (pl. VW 1.8 TSI, Ford 1.0 EcoBoost és sokan mások)
Ezúton is biztosíthatok mindenkit, hogy